DiĞER MESLEK LiSELERi

31 Ocak 2008 Perşembe

Bakanlıklardan Devranılan Meslek Liseleri
Adalet Meslek Liseleri
Tarım Meslek Liseleri
Tapu ve Kadstro Meslek Liseleri
Meteroloji Meslek Liseleri

Bakanlıklara Bağlı Meslek Liseleri Başvuru Şartları:
Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak,Kamu haklarından mahrum olmamak,İlköğretim okulu 8. sınıfında öğrenim görüyor olmak, öğrenimine ara vermemiş olmak (kesin kayıt için ilköğretim okulundan mezun olmak).Evli, boşanmış veya nişanlı olmamak şartları aranır.
Adalet Meslek Liselerinin Özel Şartları:
Uygulanan programlar ile öğrencilere, alanı ve mesleği ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırmanın yanı sıra, yeniliğe ve değişime uyum sağlayabilen, çevresindeki insanlarla sağlıklı iletişim kurabilen, hedeflerini belirleyip bunlara ulaşmak için girişimlerde bulunabilen, yaratıcı, gelişime ve eleştiriye açık ve meslekî yeterliklere sahip bireyler yetiştirilmesi hedeflenmiştir.
Bu okullarımızda 9. sınıf tüm genel, meslekî ve teknik ortaöğretim kurumlarında olduğu gibi ortaktır. 9. sınıfın sonunda öğrenci ilgi duyduğu alanı belirler ve 10. sınıfta bu alanda eğitim-öğretime başlar. Alanda yer alan tüm dallara yönelik ortak yeterlikleri kazandıran dersler ağırlıklı olarak 10. ve 11. sınıfta verilmektedir. 12. sınıfta diplomaya götüren meslekî yeterlikleri içeren dersler yer almaktadır.
Programı tamamlayarak mezun olan öğrenci, alan diploması alarak yüksek öğrenime de devam edebilir.
Öğrencilere programın sonunda seçtiği dala/mesleğe yönelik olarak;
1. Tüm alanlardaki ortak temel, bilgi ve becerileri kazanabilecek,
2. Seçtiği alanın temel yeterliklerine sahip olabilecek,
3. Yöneldiği dalın/mesleğin gerektirdiği görev ve işleri yapabilecek,
4. Dalın/mesleğin gerektirdiği özel meslekî yeterlikleri kazanabilecek şekilde alanın ve mesleklerin yeterlikleri dikkate alınarak eğitim ve öğretim faaliyetleri uygulanır.
İŞLETMELERDE BECERİ EĞİTİMİ UYGULAMASI
Adalet Meslek Liselerinde öğrenciler, 3308 Sayılı Meslekî Eğitim Kanunu ile Meslekî ve Teknik Eğitim Yönetmeliği hükümlerine göre uygulamalı eğitimlerini gerçek iş ve hizmet ortamlarında yapmaktadırlar. Bu eğitim, son sınıfta haftada iki gün okulda teorik eğitim, üç gün işletmelerde uygulamalı eğitim olarak gerçekleştirilmektedir. Takip ettikleri programlarına göre İşletmelerde Beceri Eğitimi için iş yerlerine gönderilen öğrencilere, ilgili iş yerlerince yaşlarına uygun olarak asgari ücretin en az % 30’u oranında ücret ödenmekte ve Bakanlığımızın imkânlarıyla sigortaları yapılmaktadır.
KAYIT-KABUL ŞARTLARI
Adalet Meslek Liselerine; ilköğretim okulu mezunu öğrenciler merkezi sınav sistemi ile kabul edilirler. Adalet Meslek Liselerine; alınacak öğrencilerin aşağıdaki şartları taşımaları gerekmektedir:
1- Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak,
2- İlköğretim Okulu mezunu olmak,
3- Sağlığı ve fiziki durumu istediği programın öğrenimine uygun olmak,
4- İlköğretimden sonra öğrenimine ara vermemiş olmak,
5-Ortaöğretim seviyesinde herhangi bir okula devam etmemiş olmak,
6- Merkezi sistemle yapılan sınavda başarılı olmak,
7- Evli, boşanmış ve nişanlı olmamak.
İL
İLÇE
LİSE
CİNS
KON
TABAN
B.SIR
%
AFYON
BOLVADİN
ADALET ML
Karma
72
332,884
184667
28,93
ANKARA
KEÇİÖREN
ADALET ML
Erkek
62
297,472
162796
20,39
GÜMÜŞHANE
MERKEZ
ADALET ML
Karma
72
278,105
217949
27,30
İlköğretim okulu üzerine öğrenim veren ve öğretim süresi dört yıl olan okullardır. Adalet Meslek Liselerinde, Türk Millî Eğitiminin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak öğrencilere ortaöğretim seviyesinde asgari olarak bir genel kültür vermek, onlara kişi ve toplumun problemlerini tanıtmak, çözüm yollarını aramak, yurdun ekonomik, soysal ve kültürel kalkınmasına katkıda bulunma bilincini ve gücünü kazandırmak, bilgi ve kabiliyetleri doğrultusunda adalet alanında istihdam edilecek orta kademedeki nitelikli insan gücünün yetiştirildiği meslek liseleridir.
5450 Sayılı kanunla Bakanlığımıza devredilerek Ticaret Turizm Öğretimi Genel Müdürlüğüne bağlanmıştır. Adalet Meslek Lisesi mezunları özellikle Adalet Bakanlığı Merkez ve Taşra teşkilatına eleman yetiştirmek üzere kurulmuşlardır. Adalet Bakanlığı personel alım sınavında tercih edilen mezunlar arasında yer almakta olup, bu sınavları kazananlar Adalet Bakanlığına Zabıt Kâtibi olarak atanmaktadırlar. Mezunları, Öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) katılma hakkına sahiptirler. Sınavsız olarak Adalet Meslek Yüksekokullarına geçebilmektedirler. Bu okullarda meslek dersleri ağırlıklı olup, ortak dersler ile desteklenmiş Adalet Alanı Zabıt Kâtipliği Programı uygulanmaktadır
alıntıdır

0 yorum: