ÜNiVERSiTE BÖLÜMLERi 13

31 Ocak 2008 Perşembe

HARİTA KADASTRO

Harita kadastro programının amacı, barj, imar, kadastro, yol, sulama, kurutma gibi önemli projelerin alt yapısını teşkil eden harita ve planların yapım ve uygulama işlerinde bizzat çalışacak mühendis ile işçi arasında uygulayıcı insan gücü yetiştirmektir. Harita kadastro teknikerlerinin tüm kamu kuruluşlarında ve özel kuruluşlarda iş bulma ve çalışma olanakları vardır. Ülkemizde gelecekte de harita kadastro alanlarında yetişmiş bilgi ve beceri sahibi, uygulayıcı elemanlara gereksinim duyulacaktır.
Programın Amacı: Harita kadastro programının amacı, baraj, imar, kadastro, yol, sulama, kurutma gibi önemli projelerin alt yapısını teşkil eden harita ve planların yapım ve uygulama işlerinde bizzat çalışacak mühendis ile işçi arasında uygulayıcı insangücü yetiştirmektir.

Programda Okutulan Belli Başlı Dersler: Harita kadastro programında, matematik, fizik,ekonomi, mesleki trigonometri, taşınmaz mal hukuku ve mevzuatı, kadastro tekniği, genel fotogrametri, teknik bilimler, imar uygulaması, kartografya, yol, su uygulaması gibi dersler okutulur.

Gereken Nitelikler: Harita kadastro programına başvuracakların arazi çalışmalarına, çizim, hesaplama ve uygulama faaliyetlerine katılabilecek nitelikte; bedence sağlam kimseler olması gereklidir.

Mezunların Kazandıkları Ünvan ve Yaptıkları İşler: Mezunlara "Harita Kadastro Teknikeri" ünvanı verilir. Bu mezunlar harita kadastro mühendisinin oluşturduğu plan ve arazi uygulamalarına yardımcı olabilecek nitelikte işler yapabilmektedirler.



Çalışma Alanları: Harita kadastro teknikerlerinin tüm kamu ve özel kuruluşlarda iş bulma ve çalışma olanakları vardır.Ülkemizde gelecekte de harita kadastro alanlarında yetişmiş bilgi ve beceri sahibi, uygulayıcı elemanlara gereksinim duyulacaktır
HARİTA VE MADEN ÖLÇME


Harita ve maden ölçme programının amacı, maden alanlarının haritaların ve planlarını yapacak teknik elemanları yetiştirmektir. Harita ve maden ölçme teknikerleri, resmi ve özel madencilik kuruluşlarında, yol, su, baraj,tünel, boru hattı gibi alt yapı projelerini hazırlayan ve uygulayan resmi ve özel kuruluşlarda görev alabilirler.

Programın Amacı: Harita ve maden ölçme programının amacı, maden alanlarının haritalarını ve planlarını yapacak teknik elemanları yetiştirmektir.

Programda Okutulan Belli Başlı Dersler: Harita ve maden ölçme programında eğitim süresi 2 yıl olup programda matematik, jeoloji, fizik, mesleki trigonometri, teknik resim, ölçme bilgisi, maden haritacılığı, madencilik bilgisi, kadastro bilgisi gibi dersler okutulmakta ve uygulamalar yaptırılmaktadır.

Gereken Nitelikler: Harita ve maden ölçme programına girmek isteyenlerin şekil ve uzay ilişkileri yeteneğine sahip, matematik ve geometride başarılı, açık havada çalışmaktan hoşlanan bedence güçlü kimseler olmaları gerekir.

Mezunların Kazandıkları Ünvan ve Yaptıkları İşler: Harita ve maden ölçme programını bitirenlere "Harita ve Maden Ölçme Teknikeri" ünvanı verilir. Harita ve maden ölçme teknikeri maden işletmelerinde, maden alanlarının harita ve planlarını yapar, çeşitli amaçlar için topografik ölçme, rezerv hesaplama ve çizim işlerini yürütür.

Çalışma Alanları: Harita ve maden ölçme teknikerleri, resmi ve özel madencilik kuruluşlarında; yol, su, baraj, tünel, boru hattı gibi alt yapı projelerini hazırlayan ve uygulayan resmi ve özel kuruluşlarda görev alabilirler.

UÇAK MÜHENDİSLİĞİ


Programın Amacı: Havacılık/uçak mühendisliği programı havada seyreden her çeşit aracın tasarlanması ve inşa projelerinin hazırlanması, üretilmesi, bakım ve onarım teknolojisi ve işletmesi konularında eğitim ve araştırma yapar.

Programda Okutulan Belli Başlı Dersler: Havacılık/uçak mühendisliği bölümünde ilk yılda temel bilimler (fizik, kimya, matematik); sonraki 1,5-2 yılda termodinamik, statik, dinamik, mukavemet, akışkanlık mekaniği, bilgisayar, elektrik-elektronik gibi teorik; kalan sürede de aerodinamik, gaz dinamiği, yapı-malzeme, etki sistemleri, ısı transferi gibi uygulamalı temel mühendislik dersleri verilir. Öğrenciler THY'de ve özel uçak şirketlerinde staj yaparlar.

Gereken Nitelikler: Havacılık/uçak mühendisliği bölümüne girmek isteyen bir kimsenin, normalin üstünde bir genel akademik yeteneğe sahip, matematik, fizik, kimya ve astronomi konularına ilgili ve bu alanlarda iyice yetişmiş, sabırlı, dikkatli, düzgün şekil çizebilen yaratıcı ve başka insanlarla işbirliği yapabilen, uyumlu bir kimse olması gerekir.

Mezunların Kazandıkları Ünvan ve Yaptıkları İşler: Havacılık/uçak mühendisliği bölümünden mezun olanlara "Havacılık veya Uçak Mühendisi" ünvanı verilir. Havacılık/uçak mühendisi, yapımı düşünülen hava taşıtının dizaynını, ön projesini hazırlar; uçak yapımı için gerekli üretim yöntemleri arasından hangisinin, niçin daha ekonomik olacağına karar verir, bu konuda gerekli modelleri hazırlayarak deneylerini yapar; tasarladığı hava taşıtının performans özelliklerini saptar ve istenen niteliklere göre incelemesini yapar, uçak yapımında, fabrikada üretimin planlamasını yaparak işlerin zamanında, istenen kalitede ve niteliklerde üretimini sağlar, yapım sonrası uçuş tecrübelerini planlar, bunlara bizzat katılarak yapılan hava taşıtının gerçek işleyişini saptar, bunların pazarlanmasında görev alır. Havacılık/uçak mühendisi ayrıca kullanıcı kuruluşlarda işletme ve bakım mühendisliği görevlerini de yürütür.

Çalışma Alanları: Havacılık/uçak mühendisleri, ülkemizde THY'de, Kara ve Hava Kuvvetlerinde ana bakım üstlerinde, TUSAŞ'ta, MKE'de ve özel bazı hava şirketlerinde temel elemanlar olarak çalışabilecekleri gibi eğitimleri sırasında almış oldukları temel makine mühendisliği bilgileri sayesinde makine mühendisliği sahalarında da çalışmaktadırlar. Havacılık/uçak mühendislerinin kendi alanlarında çalışma imkânları, ülke şartlarına paralel olarak artmaktadır.

UÇAK MÜHENDİSLİĞİ


Programın Amacı: Havacılık/uçak mühendisliği programı havada seyreden her çeşit aracın tasarlanması ve inşa projelerinin hazırlanması, üretilmesi, bakım ve onarım teknolojisi ve işletmesi konularında eğitim ve araştırma yapar.

Programda Okutulan Belli Başlı Dersler: Havacılık/uçak mühendisliği bölümünde ilk yılda temel bilimler (fizik, kimya, matematik); sonraki 1,5-2 yılda termodinamik, statik, dinamik, mukavemet, akışkanlık mekaniği, bilgisayar, elektrik-elektronik gibi teorik; kalan sürede de aerodinamik, gaz dinamiği, yapı-malzeme, etki sistemleri, ısı transferi gibi uygulamalı temel mühendislik dersleri verilir. Öğrenciler THY'de ve özel uçak şirketlerinde staj yaparlar.

Gereken Nitelikler: Havacılık/uçak mühendisliği bölümüne girmek isteyen bir kimsenin, normalin üstünde bir genel akademik yeteneğe sahip, matematik, fizik, kimya ve astronomi konularına ilgili ve bu alanlarda iyice yetişmiş, sabırlı, dikkatli, düzgün şekil çizebilen yaratıcı ve başka insanlarla işbirliği yapabilen, uyumlu bir kimse olması gerekir.

Mezunların Kazandıkları Ünvan ve Yaptıkları İşler: Havacılık/uçak mühendisliği bölümünden mezun olanlara "Havacılık veya Uçak Mühendisi" ünvanı verilir. Havacılık/uçak mühendisi, yapımı düşünülen hava taşıtının dizaynını, ön projesini hazırlar; uçak yapımı için gerekli üretim yöntemleri arasından hangisinin, niçin daha ekonomik olacağına karar verir, bu konuda gerekli modelleri hazırlayarak deneylerini yapar; tasarladığı hava taşıtının performans özelliklerini saptar ve istenen niteliklere göre incelemesini yapar, uçak yapımında, fabrikada üretimin planlamasını yaparak işlerin zamanında, istenen kalitede ve niteliklerde üretimini sağlar, yapım sonrası uçuş tecrübelerini planlar, bunlara bizzat katılarak yapılan hava taşıtının gerçek işleyişini saptar, bunların pazarlanmasında görev alır. Havacılık/uçak mühendisi ayrıca kullanıcı kuruluşlarda işletme ve bakım mühendisliği görevlerini de yürütür.



Çalışma Alanları: Havacılık/uçak mühendisleri, ülkemizde THY'de, Kara ve Hava Kuvvetlerinde ana bakım üstlerinde, TUSAŞ'ta, MKE'de ve özel bazı hava şirketlerinde temel elemanlar olarak çalışabilecekleri gibi eğitimleri sırasında almış oldukları temel makine mühendisliği bilgileri sayesinde makine mühendisliği sahalarında da çalışmaktadırlar. Havacılık/uçak mühendislerinin kendi alanlarında çalışma imkânları, ülke şartlarına paralel olarak artmaktadır.

0 yorum: