YURT DIŞI EĞiTiM BURSLARI

31 Ocak 2008 Perşembe

Yurt Dışında Eğitim Bursları



Lisansüstü eğitimde yurt dışı öğrenim bursları...



TÜBİTAK Bursları



Bilim Adamı Yetiştirme Grubu (BAYG) tarafından yürütülen:



Lisansüstü Eğitim Destek Programları



* Yurtdışı Araştırma Burs Programı (NATO-A2)

* Doktora Burs Programı (NATO-PC A1)

* Araştırma Burs Programı (NATO-PC A2)

* Lisansüstü Yaz Okulu Destekleme Programı

* TÜBİTAK/TÜRK-ALMAN Jinekoloji Derneği Yurtdışı Araştırma Burs Programı



Doktora Sonrası Araştırma Destek Programları



* Yurtdışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı (NATO-B1)

* Yurtdışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı (NATO-B2)

* Yurtdışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı (BAYG-C)



Uluslararası Bilimsel Anlaşmalar Çerçevesinde Yürütülen Programlar



*TÜBİTAK-DFG Bilimsel Değişim Burs Programı

* TÜBİTAK-ESEP Avrupa Bilimsel Değişim Burs Programı

* TÜBİTAK-Macaristan Bilimler Akademisi Bilimsel Değişim Burs Programı

* TÜBİTAK-British Chevening Burs Programı



Başvuru:



TÜBİTAK - BAYG



Atatürk Bulvarı No:221

06100 Kavaklıdere Ankara



Tel: (312) 4685300 - 2201

Faks: (312) 4272382





Türk Eğitim Vakfı Bursları



Milli Eğitim Bakanlığı Bursları



Milli Eğitim Bakanlığı her yıl ikili kültürel anlaşmalar çerçevesinde Yabancı Hükümetlerce Hükümetimiz emrine verilen burslarla ilgili işlemleri yürütmektedir.



Başvuru:

Milli Eğitim Bakanlığı

Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü

Bakanlıklar - Ankara



Tel: (312) 4182189

Faks: (312) 4184553



Uluslararası Kuruluşların Bursları



- Avrupa Birliği Komisyonu:



* European Comission Joint Research Project Commission of the European Communities





Adres:

Square Eugene Plasky

1040 Brüksel - BELÇİKA



Tel: +32(322) 736 0011

Faks: +32(322) 736 0033



* Directorate-General I for External Relations



Adres:

200, Rue de la Lor

1049 Brüksel - BELÇİKA



Tel: +32(322) 299 1111

Faks: +32(322) 299 0204





* Directorate-General XII for Science, Research and Development



Adres:

75, Rue Montoyer

1040 Brüksel - BELÇİKA



NATO Bursları



Burslar TÜBİTAK vasıtası ile dağıtılmatadır.





Başvuru:



TÜBİTAK - BAYG



Atatürk Bulvarı No:221

06100 Kavaklıdere Ankara



Tel: (312) 4685300 - 2201

Faks: (312) 4272382





UNESCO Bursları



İhtisas sonrası araştırma bursları verilmektedir. Süre, en az üç ay, en fazla 9 aydır.



Başvuru:



UNESCO Türk Milli Komisyonu



Göreme Sokak No:7

Kavaklıdere 06680 - ANKARA



Tel: (312) 426 5894

Faks: (312) 427 2064



Burs arayanlara bazı tavsiyeler



Günümüzde gittikçe artan eğitim giderleri karşısında hem Türkiye için hem yurtdışı için burs bulmanın önemi daha da arttı...



Ancak uzun başvuru süreçleri, aranan ayrıntılı şartlar karşısında çoğu zaman öğrencilerin böyle karışık yollardan geçip burs alabileceklerine olan inancı yitirdiklerine şahit oluyoruz. Oysa, bütün başvuru zorluklarına ve burs kıtlığına rağmen yine de göstereceğiniz kararlılık sayesinde eğer aranan şartları yerine getiriyorsanız sizin de eğitiminiz için bir burs sağlayabilmeniz mümkün!



Bu kural Türkiye için olduğu kadar yurtdışı için de geçerli.



Önemli olan okuduğunuz eğitim dalı, eğitim seviyesi veya okula yönelik mevcut burs imkanlarına ulaşıp gerekli formaliteleri yerine getirmeniz. Bunu yaptığınız sürece er ya da geç, az ya da çok bir şekilde burs alma olanağınız doğmuş olacak.



Tabi bu alanda da mevcut rekabette öne çıkabilmek için ciddi avantajlara sahip olmak zorundasınız. Bunların başında okul basariniz ve okul dişi toplumsal aktiviteleriniz geliyor. Okulda ortalama bir not durumu ve hiç bir sosyal aktiviteye katılmaksızın bir burs alınabilmesi oldukça zor. Bunun gibi yalnız okul başarısı veya yalnız başına sosyal bakımdan aktif olmanız da yetmeyebilir. Bu özelliklerin hepsine aynı anda sahip olmanız gerekiyor.



Tabi daha başka kriterlere göre de burs verenler olabilir. Bu tür burslarda kişisel ilişkilerin daha ön plana geçeceğini akılda tutmak gerekiyor.



Başarılı ancak parasızlık nedeniyle öğrenimlerinde zorlanan öğrenciler için Türkiye'de devlet, vakıflar ve özel kuruluşların verdiği burslar hakkında püf noktaları...



Başarılı ancak parasızlık nedeniyle öğrenimlerinde zorlanan öğrenciler için Türkiye'de devlet, vakıflar ve özel kuruluşların verdiği burslar bütün masrafları karşılamasa da eğitim finansmanında öğrenciye ciddi kolaylık sağlar.



Yükseköğretim Kredi ve Yurtlar Kurumu'nun öğrenim ve katkı (harç) kredileri dışında; devlet kuruluşları, çeşitli vakıf, kişi ve özel kuruluşlar tarafından öğrencilere burs veriliyor. Bursların miktarı, bursu veren vakıf veya kuruluş tarafından her yıl yeniden saptanıyor.



Bursların bazıları karşılıklı, bazıları ise karşılıksız oluyor. Karşılıklı bursların nasıl geri ödeneceği burs veren kuruluş tarafından belirleniyor.



Üniversiteyi kazanan ve burs almak isteyen öğrenciler, kayıt yaptırılan üniversite veya yüksek okulun Öğrenci İşleri Bürosu'ndan burs konusunda bilgi alabilirler.



İTO bursları özellikle ekonomi ile ilgili bir bölüm okuyanlara hitap ediyor.



İTO Vakfı


İstanbul Ticaret Odası Vakfı'nın verdiği burslarda aranılan şart, öğrencinin maddi imkanının yetersiz ve bir üniversitede ekonomi ile ilgili bölümlerden birinde okuyor olması. Bursun miktarı her Aralık ayında değişiyor.



Tel: (0212) 511 41 50



VKV, üniversite ve lise öğrencilerine burs veriyor...



Vehbi Koç Vakfı, sosyal ve kültürel hizmetler için Vehbi Koç tarafından 1969'da kuruldu. Eğitim, sağlık ve kültür alanlarında ülkemize kazandırdığı ve ilgili kamu kuruluşlarına devrettiği sayısız tesis yanında, Koç Özel Lisesi, Koç Üniversitesi, Amerikan Hastanesi, Sadberk Hanım Müzesi, Rahmi M.Koç Sanayi Müzesi ve Suna-İnan Kıraç Akdeniz Medeniyetleri Enstitüsü'nü kurdu.



Üniversite ve lise öğrencilerine burs veriliyor.



Adres: Nakkaştepe, Azizbey Sokak No: 1

Kuzguncuk / İSTANBUL



Tel: 0 216 531 00 00

Fax: 0 216 531 00 99





VEHBİ KOÇ VAKFI EĞİTİM BURSLARININ GENEL İLKELERİ



EĞİTİM BURSLARI

Vehbi Koç Vakfının idaresi altında bulunan eğitim bursları şu kaynaklardan elde edilmektedir.



1. Vakfın Ana Varlık ve diğer fon gelirlerinden ayrılan ödenek,



2. Vakfa eğitim bursuna tahsis edilmek üzere yapılan bağışlar,



3. Koç Topluluğu eğitim yardımı bursları fonu,





AMAÇLAR

Kabiliyetli fakat imkanları sınırlı gençlere eğitimde eşit fırsatlar vermek ve topluma yararlı olmalarını sağlamak. Eğitim yardımı alacak öğrencilerin seçimini eğitim kurullarına bırakarak daha objektif bir değerlendirme sağlamak. Memleketimizin endüstri, ticaret ve eğitim alanında gelişmesine yardım amacıyla özellikle bu alanda gerekli konularda eğitimi desteklemek.





BURS ALMAK İÇİN NASIL MÜRACAAT EDİLİR?

Burs alacak öğrencileri Üniversite Rektörleri veya Fakülte Dekanları ve Okul müdürleri tayin edecekleri burs komisyonları aracılığıyla seçerler. Burs almak isteyen öğrencilerin kendi fakültelerinin dekanlığına veya okul müdürlüğüne başvurmaları gerekir.









VEHBİ KOÇ VAKFI'NIN BURS VERDİĞİ EĞİTİM KURULUŞLARI



ÜNİVERSİTELER:-------------------HEMŞİRE YÜKSEKOKULLARI:



BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ-----------EGE ÜNİVERSİTESİ



EGE ÜNİVERSİTESİ------------------DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ



-İktisadi ve İdari Bilimler F.--------MARMARA ÜNİVERSİTESİ



-Mühendislik Fakültesi--------------HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ



İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ-----------İST. ÜNV. FLORANCE NIGHTI.



-Hukuk Fakültesi---------------------SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERS.



İSTANBUL TEKNİK ÜNV.-------------ERZURUM ATATÜRK ÜNİVERS.



MARMARA ÜNİVERSİTESİ------------SAĞLIK MESLEK LİSELERİ:



-İktisadi ve İdari Bilimler Fak.------DENİZLİ SAĞLIK MESLEK L.



-Atatürk Eğitim Fakültesi------------MERZİFON SAĞLIK MESLEK L.



ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERS.-----ZEYNEP KAMİL SAĞLIK MESLEK L.



Belli konularda sadece yüksek lisans öğrencilerine burs veriliyor.



British Council, İngiltere'nin diğer ülkelerle kültürel ilişkilerini yürüten kurumudur. 1934 yılında kurulan British Council, halen tüm dünyada 109 ülke ve 218 şehirde faaliyetlerine devam etmektedir. Türkiye'deki etkinliklerini 1940'dan bu yana kesintisiz sürdüren British Council'ın Ankara, İstanbul ve İzmir'de bulunan ofisleri Türkiye genelinde hizmet vermektedir.



Türkiye'deki faaliyetlerimiz birçok alanı kapsar, ancak ağırlık noktasını eğitim ve öğrenim, İngilizce dil öğrenimi, sanat, bilim ve etkin yönetim oluşturur. Bunların yanısıra, spor ve gençlik ile ilgili alanlarda da yeni programlar geliştirilmektedir.



Burs için bütün başvuru formları toplandıktan sonra seçim komitesi (İngilizlerden oluşuyor) formlara göre ilk elemeleri yapıyor. Seçtikleri öğrenciler mülákata çağrılıyor ve bu elemeyi geçenler İngilizce sınavına tabii tutuluyor. Bursa aday gösterilenin tam listesi Ocak-Şubat aylarında kesinlik kazanıyor.



Ayrıca The British Council'in burs programlarında öncelikli konular vardır. Bu konular:



-Uluslararası İlişkiler, Siyaset Bilimi

-Hukuk, İnsan Hakları

-Avrupa Birliği Çalışmaları

-Gazetecilik

-ve Çevre








ANKARA

Iran cad. Karum Is Merkezi

C Blok Kat:5 no: 437 06700

Ankara

Telefon: 0 312 455 36 00

Faks: 0 312 455 36 36

E-posta: bc.ankara@britishcouncil.org.tr





İSTANBUL

Posta Kutusu 16 Besiktas

Istanbul

Telefon: (0 212) 355 56 57

Faks: (0 212) 355 56 58

E-posta bc.istanbul@britishcouncil.org.tr





İZMİR

PTT Pasaport Posta Md.

Posta Kutusu no:274

İzmir

E-posta bc.izmir@britishcouncil.org.tr



HÖSV, üstün başarılı üniversitelilere geri ödemeli olarak burs veriyor.



Hacı Ömer Sabancı Vakfı




Vakfın sosyal amaçlı burs programı, üniversite öğrencilerine (lisans öğrenimi için) yönelik.



Üniversiteyi üstün başarı ile kazanan, başarılı ve maddi desteğe ihtiyacı olan öğrencilere geri ödemeli bir burs programı sunuyor.



Programda yer alan bursiyerler, meslek sahibi olduktan sonra, yeni yetişen gençlerin öğrenimlerine bir ölçüde katkıda bulunabilme ilkesinden hareketle, aldıkları burs miktarını taksitler halinde ve faizsiz olarak vakfa geri ödüyorlar.



Başvuru şartları, her yıl Eylül ayı başlarında üniversitelere gönderilen ve basın yoluyla yapılan duyurularla açıklanıyor. İsteyenlere 'Vakıf Başvuru Formu' gönderiliyor. Başvurular 15 Eylül'de başlıyor, 15 Ekim'de sona eriyor.



İSO, üniversitelilere ve meslek yüksek okulu öğrencilerine burs veriyor.



İstanbul Sanayi Odası Vakfı


Üniversite ve meslek yüksek okullarında öğrenim görenlere burs veriyor. Burs verilecek adayı öğrencinin öğrenim gördüğü kurum seçiyor ve Vakfa bildiriyor. Teknik bölümde okuyanlara burs sağlanıyor.



Tel: (0212) 252 29 00



Ekonomik desteğe muhtaç başarılı öğrencilere burs veriliyor.



21. Yüzyıl Eğitim ve Kültür Vakfı

Vakıf, gençlerin eğitsel, kültürel, sosyal ve fiziksel gelişmelerine katkıda bulunmak amacıyla 1992'de kuruldu.



Başarılı fakat eğitimlerini sürdürürken ekonomik yönden zorlanan gençlere burs veriliyor.



15 Eylül-15 Ekim arasında başvuran adaylar sıra numarasına göre mülákata alınıyor. Belli bir puanlamaya tabii tutulan adaylara daha sonra burs veriliyor.



Tel: (0212) 274 15 02



Alarko bursları ekim ayında verilmeye başlanıyor.



Alarko Eğitim ve Kültür Vakfı


Ekim ayında başlayan burslar 8 ay boyunca devam ediyor. Verilecek burs miktarı her öğretim yılı için yeniden belirleniyor.



Tel: (0212) 258 61 20



Ağırlıklı olarak tıp öğrencilerine, not ortalamasına göre burs verilmekte.



Sağlık ve Eğitim Vakfı


Başvuru Ağustos-Eylül aylarında yapılıyor. Ağırlıklı olarak tıp fakültelerindeki öğrenciler tercih ediliyor ve 3'üncü sınıftan sonraki öğrencilere veriliyor. Burs alacaklar not ortalamalarına göre seçiliyor.



Tel: (0212) 512 18 78



Burslar mecburi hizmet karşılığında sadece belli öğretmenlik bölümlerine veriliyor.



Milli Eğitim Bakanlığı


Bakanlık tarafından yükseköğretim kurumlarının öğretmen yetiştiren İngilizce, elektronik ve bilgisayar ile sınıf öğretmenliği branşlarında öğretim gören belirli sayıda öğrenciye burslu statüde destek sağlanıyor. Üniversitelerin hangi bölümlerinden kaç öğrenciye burs verileceği her öğretim yılı başında belirleniyor. Burslar, mecburi hizmet karşılığında veriliyor ve mezun olanlar öğretmen olarak doğrudan göreve alınıyor.





Tel: 0312-417 50 70



Yurtdışı için çok üstün başarılı öğrencilere dil eğitimi bursu verilmekte.



Çok üstün başarılı bir eğitim geçmişi olan öğrencilere dil öğrenimi için burs veriliyor. Amerika-İngiltere-Kanada.



Telefon : 0312 4361964

Web adresi: http://www.icep.org.tr



Fulbright, Amerika'nın en itibarlı bursları arasında yer alır.



Fulbright Öğrenim Bursları, yüksek lisans veya doktora düzeyindeki Türk vatandaşı öğrencilere verilir. Burslar tıp dalları hariç bütün dallar için açıktır.



Yüksek lisans burslarına başvurabilmek için öğrencinin çok iyi İngilizce bilmesi, üniversite mezunu veya üniversite son sınıf öğrencisi olması, 30 yaşından büyük olmaması, üniversite ders notu ortalamasının 10 üzerinden en az 7.5 (4 üzerinden 3.20) olması şarttır.



Doktora bursları için ise, Türkiye'deki bir doktora programına kayıtlı olması, çok iyi İngilizce bilmesi ve 30 yaşından büyük olmaması gerekir.



Gerek yüksek lisans gerekse doktora burslarına başvuranların TOEFL ve GRE (işletmeciler için GRE yerine GMAT) sınavlarına da girmeleri şarttır.



Fulbright Bursları öğrenime başlama tarihinden 2 yıl kadar önce ilan edilir. Örneğin Eylül 2001 de öğrenime başlayacak öğrenciler Kasım 1999'dan itibaren Fulbright Eğitim Komisyonuna başvurabilirler. Başvurular Temmuz sonuna kadar tamamlanmalıdır.





Ankara Merkez:

Şehit Ersan Caddesi No: 28-4

Çankaya - Ankara

06680 Turkey



Tel: (+90 312) 427 1360

(+90 312) 428 4824

Fax: (+90 312) 468 1560

E-mail: fulbright@fulbright.org.tr





İstanbul Şubesi

Gümüşsuyu, Dümen Sokak No: 3-11

Taksim, İstanbul

80090 Turkey

Tel: (+90 212) 244 1105

Fax: (+90 212) 249 7581

E-mail: fulb-ist@tr.net



Açıköğretim Fakültesi dahil olmak üzere üniversitelerde okuyan her öğrenci bu bursa başvurabiliyor.



TC Başbakanlık Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Teşvik Fonu Yükseköğretim Bursu




Açıköğretim Fakültesi dahil olmak üzere üniversitelerde okuyan her öğrenci bu bursa başvurabiliyor.



Başvurular Ekim ayının son haftası ile Kasım ayının başında yapılıyor. Başvuru formları ise Yükseköğretim Kredi ve Yurtlar Kurumu'na bağlı Bölge ya da Yurt Müdürlükleri'nden alınabiliyor.



Başbakanlık Burs Merkezi

Adres :

Karanfil Sokak No 67 Bakanlıklar / ANKARA

Telefon :

0312 424 09 47 (3 Hat)

E-mail :

sydtfburs@basbakanlik.gov.tr

burs@basbakanlik.gov.tr





Başbakanlık Bursu İle İlgili Ayrıntılı Açıklamalar



1) Bursları devam eden ve Yeni burs kazanan öğrenciler

2) Yatay Geçişle Okul Değişiren Öğrenciler

3) Dikey Geçiş Sınavı ile Okul Değişiren Öğrenciler.

4) Yabancı Uyruklu Öğrenciler

5) Başarı Durumu Hakkında Bilgi

6) Kayıt Donduran Öğrenciler

7) Sıkça Sorulan Sorular (SSS)







1) Bursları devam eden ve Yeni burs kazanan öğrenciler



- 2002-2003 öğretim yılı için burs miktarı 65.000.000 TL (Özürlü öğrenciler için 75.000.000.TL) olarak belirlenmiştir.



- Yeni öğrencilerin belge kontrolleri devam etmektedir. Belge kontrolleri tamamlandıktan sonra öğrenci listeleri Burs Sorgu ekranında ve Okullarda yayınlacak.Belgelerini başvuru sırasındaki beyanları doğrultusunda eksiksiz hazırlayarak kurumumuza gönderen öğrencilerin Bursları Kurumumuz tarafından açtırılacak bankomat hesaplarına birikmiş olarak aktarılacaktır.



- Yeni burs almaya hak kazanan öğrenciler Bankomat kartlarını, okullarının bulunduğu il merkezindeki Vakıflar Bankası merkez şubelerinden Nüfus cüzdanlarının asli ve fotokobisi, öğrenci belgelerinin aslı ve fotokobisi ile başvurmaları halinde alabileceklerdir.Banka adreslerine Banka adresleri sayfasından okulunuzun bulunduğu İlin Plaka numarasını girerek ulaşabilirsiniz.





2) Yatay Geçişle Okul Değişiren Öğrenciler

Yatay geçis yapan veya yeniden sınava girmek suretiyle okul değistiren ögrenciler (daha önce bir yüksekokul’dan mezun olmamak kaydı ile) aday numaralarını belirtir bir dilekçe ekinde yeni okullarından alacakları ögrenci belgesi ile kurumumuza basvurmaları gerekmektedir.



- Aday numarasız dilekçelere kesinlikle işlem yapılmamaktadır.



- Eğer yeni okulunuz farklı il de ise lütfen bankomat kartınızın değişeceğini unutmayınız.




Hesaplar burslar ilk yatırıldığından sonra açılacaktır. Yeni kartınızı banka sorgu ekranından öğreneceğiniz adresteki Vakıflar Bankasından Alacaksınız.







3) Dikey Geçiş Sınavı ile Okul Değişiren Öğrenciler



Dikey geçis yapan öğrenciler, aday numaralarını belirtir dilekçe ekinde,



- Dikey geçiş sınav sonuç belgesinin fotokopisi,



- Yeni okullarından alacakları öğrenci belgesi ile birlikte kurumumuza basvurmaları gerekmektedir.




Eğer yeni okulunuz farklı il de ise lütfen bankomat kartınızı değişeceğini unutmayınız.



Hesaplar burslar ilk yatırıldığından sonra açılacaktır. Yeni kartınızı banka sorgu ekranından ekranından öğreneceğiniz adresteki Vakıflar Bankasından Alacaksınız.







4) Yabancı Uyruklu Öğrenciler



Başbakanlık Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonu İdaresi yabancı uyruklu öğrencilere yönelik “Sosyal Yardım “ programını 2002-2003 ögretim yılında da uygulayacaktır.



Yabancı öğrenciler başvuru formlarını okullardan alacaklardır. Formlar okullara gönderilmiştir. Son müracaat tarihi 31 Mart 2003 tür.



Bu ögretim yılındaki sosyal yardım programı için yalnızca bu yıl yeni kayıt yaptıran 1. sınıf veya hazırlık sınıfı ögrencileri (ara sınıflar hariç) başvurabileceklerdir.



Sosyal yardım programına başvurmak için ögrencinin;



- Yabancı uyruklu olması,



- Üniversiteye yeni kayıt yaptıran hazırlık, hazırlık olmaması halinde 1. sınıf ögrencisi olması,



- Ögrencinin ilk kez başvuruyor olması, gerekmektedir.



Daha önceki yıllarda sosyal yardım alan, basarısız olmaları nedeniyle sosyal yardımları kesilen ve ara sınıflarda okuyan yabancı ögrencilerin tekrar basvuru yapmaları durumunda bu basvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.



Burs kazanan yabancı uyruklu ögrencilerin listeleri değerlendirme yapıldıktan sonra okullarda ilan edilecektir.







5) Başarı Durumu Hakkında Bilgi



- Ders geçme sistemi olan okullarda 4 veya 4 dersten fazla başarısız olanların,



- Sınıf geçme sistemi olan okullarda sınıfta kalanların,



- Kümülatif uygulanan okullarda yeterli kümülatif toplamı olmayanların bursları herhangi bir bildirimyapılmaksızın kesilir.




Ancak öğrenciler ön gürülen başarı düzeyini sağlandığından kurumumuza dilekçe ile başvuru yapmaları gerekmektedir. Bu durumda öğrencinin okulundan Kurumumuz tarafından tekrar başarı durumu hakkında bilgi almak kaydı ile bursu tekrar açılabilir.



Öğrenciler bu konu ile ilgili dilekçelerini her yıl Haziran - Ağustos ayları arasında ve ara dönemde Ocak-Şubat aylarında vermeleri gerekmektedir.



Bu tarihler haricinde ki bu konu ile ilgili dilekçelere işlem yapılmayacaktır.







6) Kayıt Donduran Öğrenciler



Kayıt donduran ögrenciler aday numaralarını belirtir dilekçe ekinde kayıt dondurdukları belgenin bir kopyasını kurumumuza göndererek burslarını dondurmaları gerekmektedir.











7) Sıkça Sorulan Sorular (SSS)



- Doldurduğum formu nereye teslim etmeliyim?



Formu nereden almış iseniz tekrar aynı yere veya herhangi bir SYDTF Vakfına teslim etmelisiniz.





- Okuduğum bölüme ait kod kitapçıkta yok ne yapmalıyım?



9999999 numaralı kodu kodlamalısınız.





- Formu teslim ettikten sonra hatalı ve yalnış doldurduğumu farkettim ne yapmalıyım?



Hatalı ve yalnış kodlanan bilgileri düzelterek aday numarasıda yazılı olan bir dilekçe ile birlikte bize elden veya posta ile bildireceksiniz.





- Bursu kazanıp kazanamadığımı nasıl öğreneceğim?



Burs listeleri değerlendirildiğinde tarafımızdan okullara gönderilip duyurulacaktır. Ayrıca sitemizin sorgu ekranından da bakılabilecektir.





- Bursu kazandıysam ne yapmalıyım?



Burs formunda beyan ettiğin bilgileri belgelendirerek tarafımaza ulaştırmalısın. Kazanmadıysan hiçbir işleme gerek yoktur.





- Bankamatik kartımı nereden alacağım?



Eğer bursu kazandıysanız veya zaten burs alıpta dikey veya yatay geçişle il değiştidi iseniz; Bankamatik kartınızı alacağınız banka okuduğunuz ildeki merkez şube Vakıflar Bankası veya sitemizde yayınlanan sorgu ekranındaki BANKA KODLARI kısmındaki kodlara bakarak bulabilirsiniz.





- Aday numaramı bilmiyorum nasıl öğrenebilirim?



Web sitemizdeki BURS SORGU ekranından ad , soyad bilgileri ve burs başvuru yılınız ile aday numaranızı öğrenebilirsiniz. Bizden telefonla bilgi alabilmeniz için veya göndereceğiniz dilekçelerin işlem görebilmesi için aday numarasını belirtmelisiniz.





- Burs aldığım takdirde hiç kesilir mi veya nasıl kesilir?



Evet, eğer 1 senede 3 ten fazla zayıf getirisen veya sınıfta kalır veya kaydını sildirir veya okuldan atılırsan bursun kesilir





- Başvuru formunu verdikten sonra istediğiniz diğer belgeleri ne zaman göndermeliyim?



Bursu kazanan adaylar Başbakanlık Bursu sitesinden ve de okularda liste ile duyuralacaktır. Duyuru yapıldığında kazandı iseniz bize belgeleri o zaman ulaştırmalısınız.



Jean Monnet Bursları, Avrupa Birliği'nin en önemli ve itibarlı burslarındandır. Türkiye için ayrılan Jean Monnet Bursları kontenjanı her geçen gün artırılmaktadır.



Jean Monnet Burslarına, 35 yaşını geçmemiş, Avrupa Birliği'nin resmi dillerinden herhangi birini bilen devlet memurları ve özel sektör çalışanları başvurabilir.



Jean Monnet Bursları çerçevesinde, Avrupa Birliği’ne üye devletlerden birinde lisansüstü eğitim görmek isteyen öğrencilere, genç kamu ve özel sektör çalışanlarına burs imkanı sağlanmaktadır.



Jean Monnet Bursları Türkiye’nin katılım stratejisi ile uyumlu konularda öğrenim görmek isteyen kişilere verilir. Program, AB- Türkiye ilişkilerinin geliştirilmesi ve Avrupa bütünleşmesi ile ilgili akademik çalışmaları desteklemeyi amaçlamaktadır.



Jean Monnet Burslarından kimler yararlanabilir?



* Lisansüstü öğrenciler

* Genç kamu ve özel sektör çalışanları



Jean Monnet Burslarına nasıl başvurulabilir?



Dışişleri Bakanlığı, her yıl Avrupa Komisyonu Türkiye Temsilciliği'ne lisansüstü çalışmalar için öncelikli gördüğü alanların bir listesini sunmaktadır. Programla ilgili bilgi yaklaşık 75 kuruma gönderilmekte, bu kurumlar başvuruları alıp ön elemeyi gerçekleştirmektedirler.



Bu ön değerlendirmede her adayın uygunluğu yaş, üniversite eğitimi, dil becerisi ve teklif edilen çalışmanın tanımlanmış öncelikli alanlarına yakınlığı açısından kontrol edilmektedir. Kazanan adaylar, Yerleştirme Kurumu tarafından yapılacak yazılı sınav ile bu sınavda başarılı olanların katılacağı Jean Monnet Ortak Komitesi tarafından yapılan sözlü sınav sonucu belirlenmektedir.



Jean Monnet Bursları kuralları gereğince, burs hakkı kazanabilmek için yazılı ve sözlü sınavların her birinden geçer not olarak 100 üzerinden en az 60 alınması gerekmektedir.



Jean Monnet Bursları başvuru değerlendirme kriterleri nedir?

* Adayın yaşı (en fazla 35 olmalıdır),

* Geçmişteki akademik performansı,

* AB'nin resmi dillerinden birine tam hakimiyeti,

* Adayın üniversitedeki çalışma konusunun uygunluğu,

* Adayın Türk vatandaşı olması gereklidir.

Program adayların kadın/erkek olarak eşit dağılımına da özel dikkat göstermektedir.



Jean Monnet Bursları programına hangi kuruluşlar katılabilir?

* Bakanlıklar (Devlet, Adalet, Maliye, Milli Eğitim, Çevre, vs...)

* Kamu kuruluşları (GAP İdaresi, Rekabet Kurumu, Türk Standartlar Enstitüsü. T.C. Merkez Bankası vs...)

* Üniversiteler (Anadolu, Atatürk, Boğaziçi, Akdeniz, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, vs...)

* Çeşitli kuruluşlar (İKV, TESK, DİSK, TÜRK-İŞ, Dış Politika Enstitüsü, Türkiye Bankalar Birliği, Ziraat Odalar Birliği vs...) Kuruluşların tam listesi Dışişleri Bakanlığı'ndan temin edilebilir.



Jean Monnet Bursları kapsamında hangi ülkelere gidilebiliyor?

Herhangi bir Avrupa Birliği üye devletinde eğitim alınabilmektedir.



Jean Monnet Bursları kapsamında ne kadar süreyle Avrupa’da eğitim alınabiliyor?

Seçilen pogramın süresi en fazla bir yıl, asgari süresi üç ay olmalıdır.



Jean Monnet Bursları kapsamında yılda kaç kişiye burs veriliyor?

1990 ile 2002 yılları arasında, Jean Monnet Programı ile toplam 340 üniversite mezununa AB ülkelerinde bulunan üniversitelerde lisansüstü öğrenim yapma olanağı sağlanmıştır. Önümüzdeki beş yıl içinde yaklaşık 400 bursiyerin programdan yararlanması öngörülmektedir (yılda 80 bursiyer).



Jean Monnet Burslarından 2003-2004 öğrenim yılında 80 kişi burs almaya hak kazanmıştır. Seçilenlerin 18’i kamu sektöründen, 10’u özel sektörden, 52 kişi ise üniversitelerdendir.



Jean Monnet Bursları hakkında daha ayrıntılı bilgi için:

Dışişleri Bakanlığı

Dışişleri Bakanlığı Balgat / Ankara

Tel: 0.312.287 25 65

Faks: 0.312.287 18 86



Avrupa Komisyonu Türkiye Temsilciliği

Uğur Mumcu cad. No:88

GOP- Ankara

Tel: 0.312.446 55 11

Faks: 0312.446 67 37



Kısa Açıklamalar (Yurt Dışı)




Yabancı uyruklu (Fransız vatandaşı olmayan), çok iyi derecede Fransızca bilen, başarılı ve Fransa'daki herhangi bir üniversitede yüksek lisans eğitimi yapmak isteyenler yararlanabilir. 1.000 $ civarında bir burs imkanı sağlanıyor.



Telefon : 0033-01 40 40 58 80



web Adresi : http://www.extern-site.com



Kısa Açıklamalar



Uzmanlık ve çalışma yapılacak konuda en az iki yıllık tecrübe ve araştırılacak konunun WHO'nun ve ülkesinin sağlık programıyla bağdaşması, adayın sağlık organizasyonunda yer alması aranan şartlar arasında. Başvuru için zaman sınırlaması yok.



Telefon : 0045-39171717



web Adresi : http://www.who.ch/per/



Kültürel ilişkilerimiz çerçevesinde Yabancı Hükümetlerce 2002-2003 öğretim yılı için Hükümetimiz emrine verilen burslarla ilgili bilgiler aşağıda belirtilmiştir.(MEB sitesinden alınmıştır)



Arkadaşlar yabancı hükümet burslarıyla ilgilenen arkadaşlar gerekli bilgileri aşağıdaki linkten alabilirler. ilgililere duyrulur.

http://www.meb.gov.tr/index.htm



DAAD, British Chevening...



TEV-BRITISH CHEVENING MÜŞTEREK İNGİLTERE BURSLARI:




Türk Eğitim Vakfı, 1990 yılından bu yana British Chevening ile İngiltere'de master öğrenimi için müşterek burs vermektedir. Bursiyerlerin okul ücretleri British Chevening, yaşam giderleri ise TEV tarafından karşılanmaktadır. Burs verilen alanlar; Mühendislik, Ekonomi, İşletme ve diğer Sosyal dalları kapsamaktadır. İngiltere'de mastır süresi 1 yıl, öğrenim dili yalnızca İngilizcedir. Adaylar müracaat ettikten sonra kendilerine verilen süre içinde TOEFL ya da IELTS sınav sonucunu verir. Kesin olarak hangi alanlarda burs verileceği her yıl Ekim ayında yayınlanan ilanımızda açıkça belirtilir. İngiltere'de burs verilecek üniversitelerin listesine www.britishcouncil.org.tr ‘den educationuk/study in the uk veya www.edcon.com.tr den ulaşılabilinir. Her yıl belirlenen kontenjana göre burs verilir. Adayların Yurt dışı Burslar bölümünde açıklanan niteliklere sahip olmaları gereklidir.

Türk Eğitim Vakfı, yılından bu yana British Chevening ile İngiltere'de master öğrenimi için müşterek burs vermektedir. Bursiyerlerin okul ücretleri British Chevening, yaşam giderleri ise TEV tarafından karşılanmaktadır. Burs verilen alanlar; Mühendislik, Ekonomi, İşletme ve diğer Sosyal dalları kapsamaktadır. İngiltere'de mastır süresi 1 yıl, öğrenim dili yalnızca İngilizcedir. Adaylar müracaat ettikten sonra kendilerine verilen süre içinde TOEFL ya da IELTS sınav sonucunu verir. Kesin olarak hangi alanlarda burs verileceği her yıl Ekim ayında yayınlanan ilanımızda açıkça belirtilir. İngiltere'de burs verilecek üniversitelerin listesine ‘den educationuk/study in the uk veya den ulaşılabilinir. Her yıl belirlenen kontenjana göre burs verilir. Adayların Yurt dışı Burslar bölümünde açıklanan niteliklere sahip olmaları gereklidir.





TEV-DAAD (Alman Akademik Değişim Servisi) MÜŞTEREK ALMANYA BURSLARI:



Türk Eğitim Vakfı, 1998 yılından itibaren Alman Akademik Değişim Servisi (DAAD) ile birlikte Almanya'da Mühendislik, Ekonomi, İşletme ve diğer Sosyal alanlarda müşterek burs vermektedir. Bursiyerlerin giderlerinin %50'si DAAD, %50'si ise TEV tarafından karşılanmaktadır. Burs verilecek alanlar her yıl yayınlanan ilanda açıkça belirtilir. Almanyadaki üniversitelerin listesine www.daad.de/deutschland/en/2.2.4.html adresinden ulaşılabilinir. Almanya'da master öğrenim süresi alanlarına göre (2 yada 4 Sömestrlik) 1 ile 2 yıl arasında değişmektedir. Öğrenim dili Almanca veya İngilizcedir. Almanca öğrenim görecekler Almanca dil bilgisi yeterlilik sınavına müracaat ettikten sonra belirlenen tarihte TEV merkezinde girerler. İngilizce öğrenim görecekler ise TOEFL ya da IELTS sınav sonucunu TEV'e müracaat ettikten sonra takip eden Ocak ayı sonuna kadar vermek zorundadır. Gönderilecek bursiyer sayısı her yıl yapılan bütçe çalışmaları neticesinde belirlenir. Adayların Yurt dışı Burslar bölümünde açıklanan niteliklere sahip olmaları gereklidir.





TEV-FRANSA BÜYÜKELÇİLİĞİ MÜŞTEREK FRANSA BURSLARI:



Türk Eğitim Vakfı ile Fransa Büyükelçiliği arasında yapılan anlaşma gereği Fransa'da yüksek lisans bursları verilecektir. Burs verilen alanlar; Mühendislik, Ekonomi, İşletme ve diğer Sosyal dalları kapsamaktadır. Öğrenim dili Fransızca ve İngilizcedir ve master öğrenim süresi Fransa Devlet üniversitelerinde 1 yıldır. Öğrenimini İngilizce sürdürecek adaylar belli düzeyde Fransızca bilmek zorundadır yada bursa müracaat ettikten sonra Fransız Kültür'de Fransızca dil kursuna gitmesi gerekmektedir. Üniversitelere www.onisep.fr/national/atlas/html/atlas-sup/atlas-sup.htm den ulaşılabilinir. * Copernic Programı; mastır öğrenimini tamamlamış, yönetici olmayı hedefleyen kişilere yönelik 1 yıllık özel bir Eğitim programıdır. Bu program Fransa'da yalnızca College des Ingenieurs'ta verilir ve Fransızca'yı iyi bilmek şarttır.



Bursiyer müracaat ettikten sonra belirlenen tarihte Fransa Büyükelçiliğinin düzenlediği Fransızca dil sınavına girer ve sonucunu TEV'e verir. Bu sınavda yeterli sonucu alanların adaylıkları devam eder. Bursiyerinlerin Fransa'daki master öğrenimi süresince tüm giderleri karşılanmaktadır. Bursiyerlere ödenecek tutarlar TEV ile Fransa Büyükelçiliği arasında yapılan anlaşmaya göre her yıl ayrıca belirlenir. Adayların Yurt dışı Burslar bölümünde açıklanan niteliklere sahip olmaları gereklidir.





TEV-GARRING VAKFI DANİMARKA BURSLARI:



Danimarkalı Karl Johannes Garring ve Türk eşi Zahide Zehra Garring'in vasiyeti doğrultusunda Danimarka'da kurulan Garring Vakfı'nın gelirlerinin TEV'na aktarılmıştır. Bu fondan 1996 yılından itibaren Danimarka'da, İngilizce eğitim veren Danimarka Teknik Üniversitesi'nde Bilgisayar Sistemleri, Elektrik, Elektronik Haberleşme, Deniz ve Kıyı, Petrol, Rüzgar Enerjisi Mühendisliği ile Bioteknoloji dallarında ve ilgili alanlarda öğrenim görenlere yüksek lisans (Master's Degree) öğrenimi için burs verilir. Bursların süresi en fazla 24 aydır.Bursiyerlerin giderleri Garring Vakfı fonundan karşılanır. Adaylar müracaat ettikten sonra TEV'e dosyalarını hazırlayıp verirler. Ayrıca adaylara verilen süre içinde de TOEFL ve GRE sınav sonuçlarını vermek zorundadırlar. DTU paralı eğitim vermektedir ancak TEV-Garring Vakfı adaylarından okul ücreti almaz. Adayların Yurt dışı Burslar bölümünde açıklanan niteliklere sahip olmaları gereklidir.



Danimarkalı Karl Johannes Garring ve Türk eşi Zahide Zehra Garring'in vasiyeti doğrultusunda Danimarka'da kurulan Garring Vakfı'nın gelirlerinin TEV'na aktarılmıştır. Bu fondan yılından itibaren Danimarka'da, İngilizce eğitim veren Danimarka Teknik Üniversitesi'nde Bilgisayar Sistemleri, Elektrik, Elektronik Haberleşme, Deniz ve Kıyı, Petrol, Rüzgar Enerjisi Mühendisliği ile Bioteknoloji dallarında ve ilgili alanlarda öğrenim görenlere yüksek lisans (Master's Degree) öğrenimi için burs verilir. Bursların süresi en fazla 24 aydır.Bursiyerlerin giderleri Garring Vakfı fonundan karşılanır. Adaylar müracaat ettikten sonra TEV'e dosyalarını hazırlayıp verirler. Ayrıca adaylara verilen süre içinde de TOEFL ve GRE sınav sonuçlarını vermek zorundadırlar. DTU paralı eğitim vermektedir ancak TEV-Garring Vakfı adaylarından okul ücreti almaz. Adayların Yurt dışı Burslar bölümünde açıklanan niteliklere sahip olmaları gereklidir.





TEV JAPONYA BURSLARI:



Türk Eğitim Vakfı ile İngilizce eğitim veren Uluslararası Japon Üniversitesi arasında yapılan görüşmeler sonucunda 1986 yılından itibaren her yıl TEV'nın önerdiği gençlere bu üniversiteden karşılıksız burs temin edilmektedir. Burs verilen alanlar İşletme Yönetimi ile Uluslar arası ilişkiler dalın kapsamaktadır. TEV burs alacak adayın yalnızca yol ücretini karşılar. Adaylar Ekim-Kasım aylarında Japonya'dan temin edilen burs müracaat formlarını TEV'den alabilirler.



TEV 1969 yılından beri yurt dışında yüksek lisans (Master's Degree), tıp alanında da üst ihtisas ve araştırma çalışmaları için burslar verir.



TEV “Yurt Dışı Burs Yönetmeliği” uyarınca, her yıl Ağustos-Eylül aylarında bütçe imkanlarını ve üstün nitelikli insan gücü gereksinimini göz önünde tutarak burs verilecek dalları ve burs sayısını belirler.



Seçim



Türk Eğitim Vakfı'nın yurt dışı Yüksek Lisans (Master's Degree) burslarının ilanı her yıl Ekim ayında büyük tirajlı gazetelerde Türkiye genelinde ikişer gün, Ekim ve Kasım ayı içinde de web sitemizde yayınlanır. Ayrıca, ilgili fakültelere duyuru şeklinde gönderilir. Belirtilen şartlara uygun adaylar müracaat süresi içerisinde TEV'e başvururlar. Burslar yalnızca burs verilen A.B.D. ve Batı Avrupa ülkelerindeki en iyi üniversitelerden kabul almak şartıyla verilir. Burslarımız ilan edildikten sonra burs verilecek üniversitelerin listesi TEV'den ve müşterek burs verilen kurumlardan temin edilebilinir.



Adaylar, yüksek öğrenim süresince aldıkları genel not ortalamaları, yabancı dil seviyeleri ile mesleki bilgilerini ölçen sınav sonuçları (GMAT, GRE, TOEFL, IELTS gibi), mülakat sonuçları (Mülakat komisyonu adayların çoğunlukta bulunduğu fakültelere mensup öğretim üyelerinden ve müşterek çalıştığımız kurumların temsilcilerinden oluşur) ve ailelerinin mali durumuna göre değerlendirilir.



Aranan nitelikler



a. T.C. vatandaşı olmak ve 30 yaşından büyük olmamak.



b. Belirtilen dallarda öğretim yapan fakülte veya yüksekokullardan (I. Öğrenim) son sınıfında öğrenim görmeleri veya mezun olmaları, (İşletme Yönetimi (MBA) dalına yalnızca mezunlar adaylar başvurabilirler.)



c. Yükseköğrenim süresince 4 üzerinden en az 3, 100 üzerinden en az 75 genel not ortalamasına sahip olmak. (Burslarımıza Türkiye'deki üniversitelerin I. öğreniminde öğrenim görenler müracaat edebilirler.)



d. Öğrenim göreceği ülkenin dilini master öğrenimini sürdürebilecek düzeyde bilmek. (Müracaattan sonra verilecek süre içinde dil sınav sonuçları TEV'e verilir.)



1) İngilizce öğrenim göreceklerden TOEFL (İstenilen puan en az 213, bu sınav İstanbul'da Bilmerk, Ankara ve İzmir'de Amerikan Kültür Derneklerinde yapılır.) veya IELTS (İstenilen puan en az 6,5 ve bu test British Council tarafından yapılmaktadır.) Ayrıca, İngilizce öğrenim yapacakların mesleki bilgilerinin yeterliliği, İşletme Yönetimi dalında GMAT, diğer alanlarda ise GRE testleri ile ölçülmektedir. Adayların bu testlerde ilk %50'ye girmeleri gerekmektedir.



2) Almanca, Fransızca, İtalyanca bilen adayların ise bu ülkelerdeki Üniversitelerde yüksek lisans öğrenimi yapabilecek seviyede dil hâkimiyetine sahip olduklarını belgelemeleri, (Bu belgeler İstanbul, Ankara ve İzmir'deki ilgili ülkelerin Kültür derneklerinden alınabilir.)



e. Bu öğrenimi ailesinin mali imkanları ile yapamayacak durumda olmak.



ÖNEMLİ NOT: Üniversite öğrenimlerini yurt dışında yapanlarla, aynı şartlarla yüksek lisans (mastır) öğrenimine başlayanların müracaatları kabul edilmez.



Taahhütler: Yurt dışı bursiyerlerimiz, öğrenimlerini tamamlar tamamlamaz yurda dönmek ve TEV'nın öğrenimleri süresince kendilerine ödediği meblağı kendileri gibi başarılı Türk gençlerine yardımcı olmak amacıyla geri ödemekle yükümlüdür.



* Yüksek lisans (mastır) öğrenimlerini tamamlayanlar, burslu doktora öğrenimi için kabul aldıklarında TEV uygun gördüğünde bursiyere doktora öğrenimi süresince izin verir ve doktorayı tamamladıktan sonra derhal yurda döneceğine dair ek taahhütname alır. Ayrıca bursiyer mastır öğrenimini tamamladıktan sonra iyi bir iş bulduğunda bilgi ve tecrübelerini arttırmak için 1,5 yıl yurt dışında çalışmak için TEV'den izin isteyebilir. TEV uygun gördüğünde ek taahhütname alarak bursiyere izin verebilir.







İletişim Bilgileri:



Türk Eğitim Vakfı Genel Müdürlük

Büyükdere Cad. T.E.V. Kocabaş İşhanı No: 111 Kat: 7-8 34349 Gayrettepe - İstanbul



ADANA

Çınarlı Mah. 17. Sok. Karaaslan Apt. Seyhan - ADANA 01120



ANKARA

Akay Caddesi, No:22/5 Bakanlıklar - ANKARA



ANTALYA

Anafartalar Caddesi, No:115/2 ANTALYA 07100



BALIKESİR

Anafartalar Caddesi No: 15 Mortaş İşhanı, B Blok. BALIKESİR 10100



BURSA

Atatürk Caddesi Çataloğlu İşhanı No:55, Kat:6 BURSA 16010



DENIZLI

Çaybaşı Cad. No:32 Küçüksaray Apt. Zemin Kat, D:2 DENİZLİ 20010



İZMİR

1440 Sokak, No:16 Alsancak 35220 İZMİR



ESKİŞEHİR

Porsuk Ticaret A.Ş. İsmet İnönü Cad. No:2 ESKİŞEHİR 26130



HATAY

İnönü Cad. Rana Apt. No:15/D ANTAKYA 31070



TRABZON

Balık Pazarı Sokak, Kemerkaya Mah. Çapkınoğlu Yiğit İş Hanı No:7 TRABZON 62200



KONYA

Yapıcı İş Merkezi A Blok, Kat:3 KONYA 42030



TEV yüksek lisans-doktora bursları...



Şartlar:


I- Maddi İmkandan Mahrum Olmak:

Malvarlığı ve gelir durumuna göre maddi desteğe ihtiyacı olmak, başka yerden maaş, ücret burs veya kredi almamak,

II- Başarı Koşulları:

a) Yüksek Lisans için: Lisans bitirme genel not ortalaması 4 üzerinden en az 3 (100 üzerinden not verilen üniversitelerde en az 75) olmak

b) Doktora için: Lisans veya yüksek lisans bitirme genel not ortalaması 4 üzerinden en az 3 (100 üzerinden not verilen üniversitelerde en az 75) olmak.



Başvuru:

I- TEV yüksek lisans-doktora bursları Kasım ayında ilan edilir ve burs kontenjanı ayrılan Enstitü Müdürlüklerine duyuru yapılır. Burs başvurusu yapmak isteyenler öğretim kurumuna burs kontenjanı olup olmadığını öğrenerek, kontenjan var ise öğretim kurumlarından temin edip tamamlayacakları “Öğrenci Tanıtma Belgesi”ne,

a) Yüksek Lisans bursu için: Yüksek öğrenim süresince alınan dersleri, notları ve başarı ortalamasını gösteren belgeyi ve yüksek lisans öğrenimine kabul ve kayıt olduğunu gösteren üniversite belgelerini (Kayıt tarihi, sömestr, master/doktora dalı açık olarak belirtilecek.)

b) Doktora için: Lisans veya yüksek lisans öğrenimi süresince alınan dersleri, notları ve başarı ortalamasını, doktora öğrenimine kabul ve kayıt olduğunu gösteren üniversite belgelerini (Kayıt tarihi, sömestr, master/doktora dalı açık olarak belirtilecek.



- İki öğretim üyesinden alacakları tavsiye mektuplarını, uzmanlık dalı ve araştırma programlarını ve neden bu dalda master/doktora yapmak istediklerini anlatan kısa metni ve özgeçmişlerini ekleyerek en kısa zamanda Enstitü Müdürlüklerine vereceklerdir.

(Tez aşamasındaki adaylar yüksek lisans veya doktora öğrenimlerinde aldıkları notları gösterir not dökümü belgelerini diğer belgelerine ekleyecektir.)



Seçim:

Enstitü Müdürlüğüne bağlı Burs Komisyonu, istekliler arasından, yukarıda açıklanan adaylık şartlarına göre Türk Eğitim Vakfı'nca bildirilen sayı kadar asil ve yedek aday seçerek, komisyon üyeleri tarafından imzalanmış bir tutanak ekinde seçilen adayların istenilen belgelerini Türk Eğitim Vakfı Genel Müdürlüğü'ne gönderecektir. Sonuç TEV Genel Müdürlüğü'nce burs kazanan öğrencilere yazı ile duyurulacaktır.



Ödeme:

Burs kazandığı kendisine duyurulan adaylara, gerekli belgeleri tamamlandıktan sonra öğretim yılı başından geçerli olarak, en geç bir ay içinde burs ödenmeye başlanır. Bir öğretim döneminde Ekim-Haziran arası (9 ay) burs ödenmektedir. Diğer aylarda ödeme yap

0 yorum: